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アイテム
2色法によるディーゼル機関の火炎温度およびKL値の測定に関する研究
https://iot.repo.nii.ac.jp/records/73
https://iot.repo.nii.ac.jp/records/735013379f-fd37-4fb5-8545-9468bc105391
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2色法によるディーゼル機関の火炎温度およびKL値の測定に関する研究 (1.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-06-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 2色法によるディーゼル機関の火炎温度およびKL値の測定に関する研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Measurements of flame temperature and KL factor in a diesel engine by the two-color Method | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flame temperature | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | KL factor, diesel engine | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | two-color Method | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EGR | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fuel injection pressure | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | flame temperature | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | KL factor, diesel engine | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | two-color Method | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EGR | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fuel injection pressure | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
張, 博
× 張, 博× 菅谷, 諭× 神本, 武征× 青柳, 友三× 長田, 英朗× Hiroshi, CHO× Satohi, SUGAYA× Takeyuki, KAMIMOTO× Yuzo, AOYAG× Hideaki, OSADA |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The diesel engine has been receiving mounting critical attention for its pollutants emissions. This study aims to measure flame temperature and soot concentration in a diesel engine, and the author designed and built an optical system of the two-color method. Experiments have been conducted using a single cylinder heavy duty diesel engine, and the effects of EGR and fuel injection pressure on in-cylinder flame temperature and KL factor have been investigated. The result show that the radiation intensity from the flame increases first with crank angle due to soot formation and drops later due to soot oxidation, and the level of intensity at a later crank angle correlates well with soot emission value in engine exhaust. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究では,最新の高過給エンジンにおいて高EGR 率と高噴射圧力が火炎温度とKL 値の局所値に及ぼす影響を多数サイクルにわたって調査することを目的としている. | |||||
書誌情報 |
ものつくり大学紀要 en : The Bulletin of Institute of Technologists 号 3, p. 13-17, 発行日 2012 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 学校法人ものつくり大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2185-3746 |