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  1. ものつくり大学紀要
  2. 第3号 2012

2色法によるディーゼル機関の火炎温度およびKL値の測定に関する研究

https://iot.repo.nii.ac.jp/records/73
https://iot.repo.nii.ac.jp/records/73
5013379f-fd37-4fb5-8545-9468bc105391
名前 / ファイル ライセンス アクション
bulletin_50.pdf 2色法によるディーゼル機関の火炎温度およびKL値の測定に関する研究 (1.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-06
タイトル
タイトル 2色法によるディーゼル機関の火炎温度およびKL値の測定に関する研究
タイトル
タイトル Measurements of flame temperature and KL factor in a diesel engine by the two-color Method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 flame temperature
キーワード
主題Scheme Other
主題 KL factor, diesel engine
キーワード
主題Scheme Other
主題 two-color Method
キーワード
主題Scheme Other
主題 EGR
キーワード
主題Scheme Other
主題 fuel injection pressure
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 flame temperature
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 KL factor, diesel engine
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 two-color Method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EGR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 fuel injection pressure
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 張, 博

× 張, 博

WEKO 194

張, 博

ja-Kana チョウ, ヒロシ

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菅谷, 諭

× 菅谷, 諭

WEKO 195

菅谷, 諭

ja-Kana スガヤ, サトシ

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神本, 武征

× 神本, 武征

WEKO 196

神本, 武征

ja-Kana カミモト, タケユキ

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青柳, 友三

× 青柳, 友三

WEKO 197

青柳, 友三

ja-Kana アオヤギ, ユウゾウ

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長田, 英朗

× 長田, 英朗

WEKO 198

長田, 英朗

ja-Kana オサダ, ヒデアキ

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Hiroshi, CHO

× Hiroshi, CHO

WEKO 199

en Hiroshi, CHO

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Satohi, SUGAYA

× Satohi, SUGAYA

WEKO 200

en Satohi, SUGAYA

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Takeyuki, KAMIMOTO

× Takeyuki, KAMIMOTO

WEKO 201

en Takeyuki, KAMIMOTO

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Yuzo, AOYAG

× Yuzo, AOYAG

WEKO 202

en Yuzo, AOYAG

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Hideaki, OSADA

× Hideaki, OSADA

WEKO 203

en Hideaki, OSADA

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The diesel engine has been receiving mounting critical attention for its pollutants emissions. This study aims to measure flame temperature and soot concentration in a diesel engine, and the author designed and built an optical system of the two-color method. Experiments have been conducted using a single cylinder heavy duty diesel engine, and the effects of EGR and fuel injection pressure on in-cylinder flame temperature and KL factor have been investigated. The result show that the radiation intensity from the flame increases first with crank angle due to soot formation and drops later due to soot oxidation, and the level of intensity at a later crank angle correlates well with soot emission value in engine exhaust.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では,最新の高過給エンジンにおいて高EGR 率と高噴射圧力が火炎温度とKL 値の局所値に及ぼす影響を多数サイクルにわたって調査することを目的としている.
書誌情報 ものつくり大学紀要
en : The Bulletin of Institute of Technologists

号 3, p. 13-17, 発行日 2012
出版者
出版者 学校法人ものつくり大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-3746
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Ver.1 2023-05-15 11:06:43.705316
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