WEKO3
アイテム
建設学科における大規模クラスの英語授業に マルチメディア・ベースド・ティーチング手法を 改善導入した効果に関するアクション・リサーチ
https://iot.repo.nii.ac.jp/records/34
https://iot.repo.nii.ac.jp/records/34acacc216-50fe-41f7-8425-3177dd835ada
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-06-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 建設学科における大規模クラスの英語授業に マルチメディア・ベースド・ティーチング手法を 改善導入した効果に関するアクション・リサーチ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An action research study into the effects of improving multimedia-based teaching approaches to a large class in an English language teaching context at Dept. of Building Technologists | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | action research | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | a large class | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multimedia-based teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | action research | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | a large class | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multimedia-based teaching | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
金, 美紀
× 金, 美紀× KON, Miki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In Department of Building Technologists, there are over 100 students in an English class. As extensive researches into teaching large classes in higher education have been reported in the last few decades1) , various problems exist in actual conditions in a large class. This study tries to solve the problems by improving multimedia-based teaching using well-equipped facilities in the lecture room, and investigates into students perspectives for multimedia-based learning in the large class. The collected questionnaires show that the students basically approve multimedia-based learning, and the conclusion suggests strategies for improving the quality of teaching in a large class at a Japanese university by utilizing multimedia. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究は,本学建設学科の英語講義における平成24年度までの授業観察とクラス・アンケートの検証と内省を踏まえた平成25 年度の授業改善実践報告であり,マルチメディア・ベースド・ティーチング手法による講義を受講した履修者の学習意識改善,学習効果に関して,平成25 年度第4Q に受講生全員に実施したクラス・アンケートをもとに報告を行うものである. | |||||
書誌情報 |
ものつくり大学紀要 en : The Bulletin of Institute of Technologists 号 5, p. 19-23, 発行日 2014 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 学校法人ものつくり大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2185-3746 |