@article{oai:iot.repo.nii.ac.jp:00000034, author = {金, 美紀 and KON, Miki}, issue = {5}, journal = {ものつくり大学紀要, The Bulletin of Institute of Technologists}, month = {}, note = {In Department of Building Technologists, there are over 100 students in an English class. As extensive researches into teaching large classes in higher education have been reported in the last few decades1) , various problems exist in actual conditions in a large class. This study tries to solve the problems by improving multimedia-based teaching using well-equipped facilities in the lecture room, and investigates into students perspectives for multimedia-based learning in the large class. The collected questionnaires show that the students basically approve multimedia-based learning, and the conclusion suggests strategies for improving the quality of teaching in a large class at a Japanese university by utilizing multimedia., 本研究は,本学建設学科の英語講義における平成24年度までの授業観察とクラス・アンケートの検証と内省を踏まえた平成25 年度の授業改善実践報告であり,マルチメディア・ベースド・ティーチング手法による講義を受講した履修者の学習意識改善,学習効果に関して,平成25 年度第4Q に受講生全員に実施したクラス・アンケートをもとに報告を行うものである.}, pages = {19--23}, title = {建設学科における大規模クラスの英語授業に マルチメディア・ベースド・ティーチング手法を 改善導入した効果に関するアクション・リサーチ}, year = {2014}, yomi = {コン, ミキ} }